Kreativnost i ekspresija u sigurnom i empatičnom odnosu kao temeljni elementi u psihoterapiji pokretom i plesom
U ime Centra Terpsichore, udruge pokretača edukacije za psihoterapiju pokretom i plesom u Hrvatskoj, (http://
Sljedeći modul edukacije održat će se 18. i 19. veljače 2017.
Kome je namijenjen program:
Za psihologe, socijalne pedagoge, rehabilitatore, fizioterapeute, socijalne pedagoge, stručnjake ranih intervencija, pedagoge, učitelje, odg…ajatelje, medicinske sestre, liječnike, psihoterapeute ili edukante pri kraju edukacije iz nekog od psihoterapijskog pravca koji žele proširiti svoje znanje o primjeni kreativnosti i ekspresije, posebice putem tijela i pokreta u radu s klijentima.
Više o četverogodišnjoj edukaciji iz psihoterapije pokretom i plesom pronađite na web stranici www.centar-terpsichore.hr ili na upit
Sadržaj programa:
Kroz ples i igru danas, kao i u pradavno vrijeme, djeca i odrasli izražavaju svoje unutarnje stanje i pored toga razvijaju osjećaje identifikacije i pripadnosti, samo-percepciju i inspiraciju te treniraju socijalne uloge.
Winnicott smatra da je kreativni stav prema životu ono što čini da pojedinac osjeća život vrijednim življenja. On kreativni proces vidi ne isključivo kao stvar poziva, već kao fundamentalni aspekt razvoja pojedinca i uspostavljanja odnosa s drugima.
Jung je odavno naglašavao važnost imaginacije i kreativno „igranje“ s nesvjesnim materijalom.
Psihijatri su ustanovili da kreativni proces štiti ljude od nesvjesnih tjeskoba.
Aleksandar Lowen smatra kako je spontana dječja igra ona koja ga čini vitalnim, i sretnim jer se odvija ovdje i sada, u trentku te smatra kako je kod odraslih tome najsličniji ples, koji omogućuje upravo to, spontano bivanje u trenutku.
U psihoterapiji pokretom i plesom, kretivnost i ekspresija jedan je od osnovnih alata.
Winnicott je smatrao ako u terapiji radimo s osobom koja se ne zna igrati trebamo je u tome potaknuti, naučiti. U skladu s time, u psihoterapiji pokretom i plesom smatramo da osobu u terapiji učimo plesati na sve „različite ritmove“ koje život donosi.
Ples je u psihoterapiji pokretom i plesom metafora života.
Kad se rodimo, dana nam je mogućnost da zaplešemo svoj jedinstveni ples.
U početku života najbliži smo tom jedinstvu kojem ponovno težimo kako odrastamo.
Svatko od nas ima svoje jedinstvene pokrete. Svoj specifičan ples.
Ali svatko od nas ima u sebi mogućnost i za različite načine plesanja.
Što više različitih načina razvijemo, to ćemo lakše proplesati uz različitu glazbu koju nam život donosi.
„Oni koji ne znaju plesati kažu da je glazba loša“, kaže jedna Jamajkanska poslovica. Odnosno, za većinu onoga što im život donosi ili okrivljuju vanjski svijet ili suviše osuđuju sebe.
Oni koji znaju i žele plesati, plešu bez obzira na glazbu, oni pronalaze glazbu u sebi. Plesni terapeut je tu da ga u tome podrži.
Voditeljica modula: Lorna Hauff, MA; RDMP

LORNA HAUFF, M.A., RDMP
Završila je poslijediplomski studij na Roehampton institutu u Londonu.
Radila je kao edukatorica i iskustvena moderatorica te supervizorica na Goldsmiths i Roehampten Sveučilištu, te u Rotterdamu u Nizozemskoj na poslijediplomskom studiju Psihoterpije pokretom i plesom. Od 2009. članica je tima edukatora i supervizora pri edukaciji iz Psihoterapije pokretom i plesom u Poljskoj
te od 2010. članica tima edukatora u Hrvatskoj.
Lorna je napisala i sudjelovala u znanstvenim radovima vezanim za
interpersonalni razvoj, superviziju i privrženost.
Podučavala je kolegije s temama psihoterapije s djecom, mladima i obiteljima.
Radi u Zavodu za skrb djece i adolescenata te u psihijatrijskoj bolnici vodi nekoliko grupa za pacijente na odjelu i u dnevnoj bolnici. Ima iskustva u radu s majkama i bebama, djecom i adolescentima te iskustva sa temama samoozlijeđivanja, depresije i autizmom. Radila je sa odraslima osobama s poremećajima prehrane, opsesivno kompulzivnim poremećajima, oboljelima od psihoze i shizofrenije te teškoćama u učenju.
Vrijeme održavanja programa: 18. I 19. Veljače 2017.
Trajanje: Subota: od 9. 30 do 19. 00 (s pauzom za ručak od sat i pol)
Nedjelja: od 9. 00 do 18. 00 (s pauzom za ručak od sat i pol)
Cijena programa:
1000, 00 kn modul
Mjesto održavanja programa:
Centar za rehabilitaciju Zagreb, Orlovac 2
Bodovanje programa:
Program može biti vrednovan od Hrvatske komore edukacijskih rehabilitatora, socijalnih radnika te Hrvatske psihološke komore ukoliko se stručnjaci tih profila prijave u navedenom roku.
Rezervacije i prijave:
Za rezervaciju mjesta
• Ispunite prijavnicu (u prilogu) na web stranici www.centar-terpsichore.hr
• Pošaljite je na info@centar-terpsichore.hr
• Po prijavi, bit ćete pozvani na motivacijski intervju s voditeljima edukacije
• Ukoliko nakon motivacijskog intervjua nastavljate s edukacijom potrebno je uplatiti polog od 400, 00 kn ili čitav iznos najkasnije do 12. veljače 2017..
.
PODACI ZA UPLATU
Centar TPPT, Majstora Radonje 14, 10000 Zagreb; IBAN:HR6523600001102106604
Za dodatne informacije molim vas da mi se obratite na mobitel 098 9609 616 (Vedrana)
Srdačan pozdrav,
Vedrana Kurjan Manestar, prof. pedagogije, gestalt psihoterapeut EAGT, ECP i psihoterapeut pokretom i plesom (RDMP)
Centar Terpsichore | predsjednica | 098 960 9616 | info@centar-terpsichore.hr
Linkovi za videa o psihoterapiji pokretom i plesom na youtubu:
https://www.youtube.com/