Edukacija iz psihoterapije pokretom i plesom
Za sve stručnjake društveno-humanističkog ili zdravstvenog smjera: psiholozi, pedagozi, socijalni pedagozi, edukacijski rehabilitatori, logopedi, socijalni radnici, učitelji, odgajatelji, liječnici, medicinske sestre, kineziolozi, plesači sa završenom višom ili visokom školom (polaznici sa završenim dvogodišnjim ili trogodišnjim studijem i oni sa drugih fakulteta, prije početka programa ili prije upisa druge edukacijske godine imaju uvjet odslušati dodatne sadržaje nužne za praćenje programa). Mogući upis i apsolvenata navednih smjerova, ukoliko zadovoljavaju sve ostale uvjete.
Edukatori su registrirani psihoterapeuti pokretom i plesom pri ADMP UK
(Udruga psihoterapeuta pokretom i plesom UK) i EADMT (Europska udruga terapeuta pokretom i plesom) te psihoterapeuti pokretom i plesom iz Hrvatske.
Voditeljice programa: Vedrana Kurjan Manestar i Vanda Kos Jerković
Savjetnica programa: Lorna Hauff, UK; RDMP
Nova edukacijska grupa iz psihoterapije pokretom i plesom u Hrvatskoj započinje u listopadu 2022. godine čim se sakupi grupa. Edukaciju organizira Centar za terapiju kroz ples i pokret “Terpsichore”, Zagreb, www.centar-terpsichore.hr
2012. godine osnovana je Hrvatska udruga za psihoterapiju pokretom i plesom (HUPPP).
Udruga je članica SPUH-a (Saveza psihoterapijskih udruga Hrvatske) i EADMT-a (Europsko udruženje terapeuta pokretom i plesom).
Trajanje edukacije je 4 godine
Prva godina: 10 vikend seminara i završni intenziv u trajanju od 5 dana
Druga godina: 10 vikend seminara i završni intenziv u trajanju od 5 dana
Treća godina: 9 vikend seminara i završni seminar u trajanju od 5 dana
Četvrta godina: 9 vikend seminara i završni intenziv edukacije u trajanju od 5 dana.
Edukacija se provodi vikendom (otprilike jednom mjesečno)
-subota: od 9. 30. do 18. 30 sati
– nedjelja: od 9. 30 do 18. 00
(mogući je i drugačiji raspored uz isti broj sati, u dogovoru s grupom)
Ukupno 15 sunčanih sati svaki vikend
Uvjeti za prijavu na edukaciju iz PPP
1. Završen fakultet društveno-humanističkog ili zdravstvenog smjera : pedagozi, psiholozi, socijalni pedagozi, rehabilitatori, logopedi, socijalni radnici, učitelji, odgajatelji, liječnici, medicinske sestre, kineziolozi, plesači sa završenom višom ili visokom školom, glazbenici, dramski umjetnici (polaznici sa završenim dvogodišnjim ili trogodišnjim studijem i oni sa drugih fakulteta, prije početka programa ili prije upisa druge edukacijske godine imaju uvjet odslušati dodatne sadržaje nužne za praćenje programa).
2. Osnovna teoretska znanja iz razvojne psihologije, dječje psihopatologije, kliničke psihologije (prilaže se dokaz o odslušanom kolegiju – polaznici koji nemaju odslušane navedene teme, imaju uvjet odslušati dodatne sadržaje nužne za praćenje programa).
3. Minimalno 24 godine.
4. Iskustvo u nekoj formi plesa i pokreta, i/ili sklonost ka plesu i pokretu/provjerava se od strane voditelja eduakcije na uvodnoj radionici.
5. Sposobnost za komunikaciju i stvaranje odnosa kroz pokret, sposobnost za improvizaciju i korištenje pokreta za simboličko izražavanje i ekspresiju (provjerava se od strane voditelja eduakcije na uvodnoj radionici).
6. Minimalno jednogodišnje iskustvo u radu s djecom ili odraslima.
7. Poznavanje engleskog jezika dovoljno za praćenje edukacije i proučavanje literature.
8. Pohađanje minimalno 6 sati uvodne radionice (ili neke od tematskih radionica) iz psihoterapije pokretom i plesom.
9. Pristupanje motivacijskom razgovoru i zadatku kretanja s voditeljima edukacije.
Ispunjenu prijavnicu (upitom na mail šaljemo prijavnicu)
uz dokumente koji su uvjet za upis na edukaciju (fotokopija diplome završenog fakulteta, te eventulano potvrde i certificati drugih edukacija) uz kraći CV poslati na: vedranakurjanm@yahoo.com ili info@terpsichore.hr
ili poštom na adresu: Centar TPPT (za Vedranu Kurjan Manestar),
Majstora Radonje 14, 10000 Zagreb
Intervju za kandidate zainteresirane za edukaciju bit će organiziran nakon uvodne radionice te po dogovoru
PROGRAM SE SASTOJI OD SLIJEDEĆIH SADRŽAJA KOJI SU SASTAVNI DIO VIKEND RADIONICA KROZ 4 GODINE:
1. Teorijske postavke PPP-a
Teorijske postavke uključuju: povijest razvoja psihoterapije pokretom i plesom (skraćeno PPP), analizu pokreta (Laban, Bartenieff), autentični pokret, terapeutski Chace krug; somatska i kinestetička empatija, zrcaljenje, podrška i sigurnost u PPP, osnove iz suvremene neurologije , specifičnosti rada u PPP s različitom populacijom (djeca, adolescenti, odrasli, djeca i odrasli s posebnim potrebama, starija životna dob) i različitim poteškoćama (emotivno- ponašajne teškoće, ADHD, trauma, anksiozni poremećaji, poremećaji raspoloženja, poremećaji ličnosti, neurološka stanja – Parkensonova bolest, Alzheimer, shizofrenia, psihoza, onkološki i palijativni pacijenti), razvojne faza pokreta (Kestenberg, Bartenieff), iskustvena anatomija; istraživanja u PPP.
2. Relevantne teorije
Povezanost PPP s drugim psihoterapijskim pravcima i teorijama.
Edukacija iz PPP u Hrvatskoj egzistencijalno-humanistički je orjentiana, te u terapijskom procesu naglasak stavlja na uspostavljanje kontakta između terapeuta i klijenta i međusobni terapetski odnos.
U svom teorijskom pristupu, PPP se oslanja i na relevantne teroije Winnicott-a, Bowlbyijevu teoriju privrženosti, simbolizam, svjesnost i nesvjesnost (Jung), psihodinamski pristup te teorije grupnih procesa. (Yalom).
3. Iskustveni osobni i grupni procesi
Kroz simboličko izražavanje putem pokreta, plesa i likovnosti u grupi, polaznicima se omogućuje osvještavanje osobnih psihičkih procesa, te stjecanje iskustva grupne interakcije i procesa osobne promjene i razvoja unutar grupe. Kroz osobno iskustvo, polaznici uče o grupnim procesima, grupnoj dinamici, ulogama u grupi, transferu i projekcijama, ulozi voditelja, što im kasnije omogućuje primjenu naučenog i proživljenog u radu s klijentima.
4. Analiza pokreta
Kroz 4 modula, polaznici će se upoznati s osnovama Labanove analize pokreta, te svjedočenjem, kao metodi promatranja u PPP. U ovom djelu, polaznici će se upoznati s obrascima kretanja i obrascima pokreta te uočavati osobne obrasce kretanja i uočavanje povezanosti obrazaca kretanja s psihičkim procesima.
5. Klinička praksa
Polaznici trebaju održati kao voditelji ili suvoditelji minimalno 120 sati seansi PPP pri psihijatrijskoj, edukacijskoj, zdravstvenoj ili socijalnoj ustanovi ili privatnoj praksi /kroz registrirane udruge ili privatne prakse/ za vrijeme edukacije (od 2.do 4. godine). Polaznici uz to trebaju odraditi 180 sati profesionalnih zadaća (prisustvovati sastancima vezanim za svog klijenta/klijente, pisanje izvještaja, izradu zadaća, reflektiranje na rad, priprema s koterapeutom za terapijske susrete i sl.).
Polaznici sami, uz pomoć Centra TPPT, pronalaze kliničku praksu. Optimalno, polaznici kroz 3 godine trebaju provesti kliničku praksu u radu s djecom i odraslima s različitom simptomatikom.
6. Pisani radovi i prezentacije
Polaznici tijekom edukacije na svakoj godini imaju obavezu pisanja kraćih izvještaja i prezentacija vezanih uz kliničku praksu, promatranje obrazaca kretanja, prezentacije pročitane literature, te na 2. i 3. godini esej o provedenoj kliničkoj praksi i prezentaciju, a na 4. godini prikaz slučaja kroz pisani rad i prezentaciju.
7. Vođenje osobnog dnevnika
Kao refleksije na osobne i grupne procese i uočene promjene kako u obrascima kretanja tako i psihičkim obrascima, te uočavanje povezanosti između tih dvaju obrazaca.
9. Supervizija unutar edukacije
Na 2. godini započinje supervizija kliničkog rada od strane učitelja unutar edukacije.
10. Literatura
Polaznici tijekom edukacije trebaju pročitati obaveznu literaturu i u malim radnim grupama pripremiti prezentaciju pročitanog.
11. Rad u malim grupama
Na početku edukacije, polaznici se podijele u male radne skupine koje imaju obavezu sastajati se minimalno 40 sati tijekom edukacijske godine, odnosno svaka dva-tri tjedna tijekom edukacije. Na sastancima radne skupine pripremaju prezentacije na osnovi pročitane literature, uvježbavaju tehnike PPP-a, (kao što su autentični pokret, zrcaljenje, usklađivanje, kinestetička empatija i dr.), te dijele svoja osobna iskustva i iskustva članova grupe. Na 3. i 4. godini, male radne skupine preoblikuju se u radne timove, te trebaju održavati peer superviziju kliničkog rada.
OBAVEZE STUDENATA IZVAN PROGRAMA (ZADAĆE IZVAN VIKEND RADIONICA)
KLINIČKA PRAKSA
SUPERVIZIJA I INDIVIDUALNA TERAPIJA
Klinička praksa: Polaznici trebaju održati kao voditelji ili suvoditelji minimalno 120 sati seanse PPP (psihoterapije kroz pokret i ples) pri psihijatrijskoj, edukacijskoj, zdravstvenoj ili socijalnoj ustanovi ili privatnoj praksi /kroz registrirane udruge ili privatne prakse/ za vrijeme edukacije(2.- 4. godine). Polaznici uz to trebaju odraditi 180 sati profesionalnih zadaća (prisustvovati sastancima vezanim za svog klijenta/klijente, pisanje izvještaja, izradu zadaća, reflektiranje na rad ostalih profesija koji rade s klijentom).
Supervizija: minimalno 150 sati supervizije (individualne i grupne supervizije – grupna će biti uključena u edukaciju na 2. 3. i 4. godini), individualna supervizija od ukupno 40 sati.
Individualna terapija: Uvjet za registraciju pri EADMT (Europsko udruženje plesnih terapeuta), kao i za one polaznike koji žele zatražiti zahtjev za dobivanje ECP (europski certificat za psihoterapeuta). Polaznici koji nisu prije početka edukacije iz PPP odradili minimalno dvije godine osobne terapije, nužno je da tijekom edukacije pohađaju dvije godine osobne terapije u kontinuitetu (oko 120 sati terapije). Potrebno je priložiti broj sati o pohađanju osobne terapije potpisanu od terapeuta. Preporučuje se da osobna terapija bude kod psihoterapeuta koji je registriran pri SPUH i/ili ima ECP i član je Hrvatske komore psihoterapeuta. Na taj način nakon završene edukacije iz PPP polaznici uz dodatne sadržaje (ako je potrebno, ovisno o bazičnoj edukaciji) mogu zatražiti zahtjev za primanjem u HKPT (Hrvatsku komoru psihoterapeuta). Svi polaznici neovisno o tome jesu li ranije polazili individualnu ili grupnu psihoterapiju trebaju tijekom edukacije pohađati osobnu psihoterapiju u kontinuitetu (minimalno jednom mjesečno kod istog terapeuta).
CERTIFIKAT:
Nakon završene eduakcije, polaznici koji su ispunili sve uvjete propisane programom /a koji je u skladu sa zahtjevima EADMT (Europsko udruženje plesnih terapeuta), traže prijem u Hrvatsku udrugu za psihoterapiju pokretom i plesom, te preko HUPPP-a dobivaju naziv terapeuta pokretom i plesom pri EADMT-u.
HUPPP je aktivna članica SPUH-a (Saveza psihoterapijskih udruga Hrvatske) te se unutar SPUH-a i u HKPT (Hrvatskoj komori psihoterapeuta) zalaže za prihvaćanje psihoterapije pokretom i plesom kao važećeg psihoterapijskog pravca u RH a same psihoterapije kao zasebno zanimanje.
Ovisno o bazičnoj edukaciji, polaznici nakon završene edukacije mogu zatražiti primanje u Hrvatsku komoru psihoterapeuta (HKPT ) kao psihoterapeuti ili kao savjetodavni terapeuti.
Polaznici sa završenim dvogodišnjim studijem mogu biti registrirani kao plesni terapeuti pri HUPPP-u i preko HUPPP-a biti članovi EADMT-a
CIJENA EDUKACIJE
Svaki vikend seminar: 1.000, 00 kn /oko 135 eura ( protuvrijednost u kunama)
Ljetni intenziv od 5 dana: 2.500, 00 kn uz troškove smještaja polaznika ukoliko će se intenziv održavati izvan Zagreba/po dogovoru s polaznicima
Završne zadaća polaznika u edukaciji :
20 eura (protuvrijednost u kunama) na 1. godini edukacije
60 eura (protuvrijednost u kunama) na 2. godini edukcije
60 eura (protuvrijednost u kunama) na 3. godini edukacije
120 eura (protuvrijednost u kunama) na 4. godini edukacije
UKUPNO SVE 4 GODINE 43. 000, 00 kn – moguće plaćanje u ratama, po modulu (ukupan iznos je bez troškova individualne psihoterapije i individualne supervizije izvan edukacije i troškova pisanih zadaća, te troškova smještaja i prijevoza ukoliko je Intenziv rezidencijalan)
Osnovna literatura koju osigurava Centar: po broju stranica fotokopija /ili polaznici mogu sami organizirati umnožavanje literature
Knjižnica je većim dijelom organizirana on-line preko Centra TPPT
Mogućnosti plaćanja: Svaki vikend potrebno je uplatiti najmanje polovinu iznosa unaprijed na račun Centra TPPT. Drugu polovicu moguće je platiti na dan radionice.
Ukoliko polaznici nisu u mogućnosti prisustvovati radionici, radionica svejedno treba biti plaćena kako bi mogli nastaviti edukaciju. Ista se nadoknađuje pisanim zadaćama prema programu i odradom radionice na sljedećoj edukacijskoj godini ukoliko bude mjesta.
Potpisivanjem ugovora s Centrom TPPT polaznici se obvezuju pohađati sve 4 edukacijske godine. Svaki polaznik ima pravo zatražiti raskid ugovora, uz obrazloženje, na kraju svake edukacijske godine.
Ukoliko zbog nedovoljnog broja polaznika neće biti moguć nastavak edukacije na 2. 3. i 4. godini pod istim uvjetima plaćanja, Centar u dogovoru s polaznicima može promijeniti uvjete plaćanja kako bi nastavak edukacije bio moguć.
UVJETI PRELASKA S GODINE NA GODINU
S PRVE NA DRUGU GODINU:
Prelazak polaznika na drugu godinu ostvarit će se kroz:
– osobni kritički osvrt
– feedback edukatora i grupe
– završene sve zadaće /observacija, posjet ustanovama
– prisustvovanje edukaciji 80 %
– ukoliko se izostane više od 20 % potrebno je nadoknaditi kroz pisani sadržaj propušteno
/ovisno o broju propuštenih sati, toliko pisanog sadržaja/, moguća nadoknada propuštenog na sljedećoj edukacijskoj godini
– započinjanje individualne terapije
– održano 10 sati kreativnog pokreta s djecom ili odraslima
– pisani seminar iz kliničke psihologije (djeca) i dječje psihopatologije za one koji nisu slušali kolegij Klinička psihologija i Dječja psihopatologija u prijašnjem obrazovanju
– prezentacija o psihoterapiji pokretom i plesom
– pronađena institucija za provođenje kliničke praske na 2. godini
S DRUGE NA TREĆU GODINU
Prelazak polaznika na treću godinu ostvarit će se kroz:
– osobni kritički osvrt/opis vlastitog viđenja osobnog napretka u edukaciji tijekom protekle dvije godine, viđenje osobnih promjena koje će im pomoći u vođenju kliničke prakse, te područja koja smatraju da ih treba još unaprijediti. Obrazloženje svojeg odabira područja kliničke prakse
– refleksija edukatora i grupe
– završene sve zadaće/praćenje literature, pripreme za temu vikenda po peer grupama
– osigurana klinička praksa za 3. godinu u državnoj ili privatnoj instituciji.
– prezentacija polaznika na koji način PPP/DMT može biti od koristi u kliničkoj praksi institucije koju su odabrali, o kojim specifičnostima trebaju voditi računa vezano za populaciju koju su odabrali za PPP rad, te koje probleme mogu očekivati
– održano 20 sati kliničkog rada s djecom i/ili odraslima s posebnim potrebama
– pisani seminar iz kliničke prakse na 2. godini
S TREĆE NA ČETVRTU GODINU
– osobni kritički osvrt na proteklu kliničku godinu/pozitivne profesionalne i osobne promjene, poteškoće
– pisani seminar iz kliničke prakse an 3. godini
– kratka prezentacija vezana uz klinički rad na 3. godini
– refleksija edukatora i grupe
– završene sve zadaće /prećenje literature, pripreme za temu vikenda po peer grupama
– održano minimalno 50% kliničke prakse uz grupnu i individualnu superviziju predviđene za 3. godinu
– održano minimalno 50% individulane supervizije
Centar zadržava pravo promjene redosljeda tema vikend radionica ovisno o raspoloživosti edukatora, te također pojedinih tema ukoliko se kroz godinu pokaže potreba za istim a na način da ne umanjuje kvalitetu edukacije.
ZAVRŠETAK EDUKACIJE
Polaznici edukaciju završavaju kad odrade sve sate unutar programa i zadaće koje su propisane izvan programa, uključujući individulanu terapiju i superviziju, rad na literaturi, te rad malih studijskih grupa. Na kraju svi polaznici prezentiraju pismeno i prezentiraju odabrani prikaz slučaja iz prakse tijekom 4. godine kliničkog rada pod supervizijom.
SATNICA EDUKACIJE
1. PRVA EDUKACIJSKA GODINA
DIREKTNA EDUKACIJA U PROGRAMU = 190
Svaki vikend = 16 punih sati; 10 vikenda = 160 sati
+ intenziv = 5 dana=40 sati
INDIREKTNA EDUKACIJA IZVAN PROGRAMA = 155 sati
+ individualni i grupni rad izvan vikend radionica (praćenje literature, male grupe i i dr. zadaće)= 100 sati
+ kreativni rad s grupom 10 sati
+ priprema i observacija za kreativan rad 20 sati
+ individualna psihoterapija 25 sati
UKUPNO DIREKTNA I INDIREKTNA EDUKACIJA = 345 sati za 1. godinu
2. DRUGA EDUKACIJSKA GODINA
DIREKTNA EDUKACIJA U PROGRAMU = 200 sati
Svaki vikend = 16 sati; 10 vikenda = 160 sati
+ intenziv = 5 dana=40 sati
INDIREKTNA EDUKACIJA IZVAN PROGRAMA = 190 sati
+ individualni i grupni rad izvan vikend radionica (praćenje literature, male grupe i dr. zadaće) = 100 sati
+ sati individualne supervizije 5 sati
+ klinička praksa 20 sati
+ sati klinička observacija i priprema za kliničku praksu 40 sati
+ individualna psihoterapija 25 sati
UKUPNO DIREKTNA I INDIREKTNA EDUKACIJA = 390 sati za 2. godinu
3. TREĆA EDUKACIJSKA GODINA
DIREKTNA EDUKACIJA U PROGRAMU = 152 sata
Svaki vikend = 16 sati; 9 vikenda =144 sati
+intenziv = 5 dana= 40 sati
INDIREKTNA EDUKACIJA IZVAN PROGRAMA = 285 sati
+ 100 sati individulnog i grupnog rada izvan programa(praćenje literature, male grupe, zadaće za vikend modul)
+10 sati individualne supervizije
+ klinička praksa =50 sati
+klinička observacija i priprema za kliničku praksu =100 sati
+ individualna psihoterapija = 25 sati
UKUPNO DIREKTNA I INDIREKTNA EDUKACIJA = 437 sati za 3. godinu
4. ČETVRTA EDUKACIJKA GODINA
DIREKTNA EDUKACIJA U PROGRAMU = 152
Svaki vikend = 16 sati; 9 vikenda = 144 sati
+ intenziv = 5 dana=40 sati
INDIREKTNA EDUKACIJA IZVAN PROGRAMA = 285 sati
+ individualni i grupni rad izvan vikend modula(praćenje literature, male grupe)= 100 sati
+ 10 sati individualne supervizije
+ klinička praksa=50 sati
+ klinička observacija i priprema za kliničku praksu =100 sati
+ individualna psihoterapija = 25 sati
UKUPNO DIREKTNA I INDIREKTNA EDUKACIJA = 437 sati za 4. godinu
SVEUKUPNO 1- 4 EDUKACIJSKA GODINA:
DIREKTNA EDUKACIJA U PROGRAMU 768 sati
LITERATURA I RAD U MALOJ GRUPI 400 sati
KLINIČKA PRAKSA /diraktan rad s klijentima
Individualno ili grupno 120 sati
GRUPNI KREATIVNI RAD 10 sati
KREATIVNA OBSERVACIJA 20 sati
KLINIČKA OBSERVACIJA 240 sati
INDIVIDUALNA SUPERVIZIJA 25 sati
INDIVIDUALNA PSIHOTERAPIJA 100 sati
UKUPNO : 1683 sati
+
ZAVRŠNI RAD NA 2., 3. i 4. GODINI 50 sati
SVEUKUPNO SATI EDUKACIJE 1733 sati ( punih sunčanih sati)
PREMA EADMT STANDARDIMA JEDAN EDUKACIJSKI SAT TRAJE 60 MINUTA
PLES I POKRET U PSIHOTERAPIJI
Psihoterapija pokretom plesom temelji se na sljedećih nekoliko teorijskih principa:
- tijelo i um su nerazdvojivi, a promjene obrazaca kretanja utječu na cjelokupno funkcioniranje;
- tjelesni pokreti odražavaju psihičke sadržaje i osobnost, a pokret kao veza s dubljim slojevima psihe ima simboličnu funkciju kojom otkriva podsvjesne sadržaje;
- spontana improvizacija u pokretu omogućava klijentu isprobavanje novih načina bivanja i novo iskustvo samoga sebe, odnosa, razmišljanja i osjećanja;
- odnos terapeuta prema klijentu u većoj mjeri se uspostavlja neverbalno putem zrcaljenja i kinestičke empatije.
Za razliku od drugih tradicionalnijih psihoterapijskih pristupa, ova vrsta psihoterapije uključuje terapijsko korištenje pokreta i psihomotornu ekspresiju kao glavni način analize i intervencije.
Osim fokusa na način kretanja i tjelesno držanje, važnost se pridaje i drugim neverbalnim znakovima, primjerice disanju, gestikulaciji, mimici, tonusu mišića, ritmu izvođenja određenih gesti, načinu korištenja prostora i dr. PPP ponekad koristi i druge tehnike koje pomažu izražavanju kao što su ekspresivno korištenje glasa, crteža, ili interakcije s rekvizitima ili glazbenim instrumentima.
PPP terapeut se u procjeni i analizi klijentova kretanja često služi Labanovom analizom pokreta, a ciljeve usklađuje s potrebama klijenta koji se revidiraju po potrebi i tijekom ciklusa. Terapijski proces ima obično četiri faze, a to su: priprema (faza zagrijavanja i uspostavljanja sigurnosti), inkubacija (oslobađanje svjesne kontrole, pokreti postaju simbolični), iluminacija (vidljiva pojava značenja i uvida) i evaluacija (značenje procesa, završetak terapije).
KOJIM KLIJENTIMA JE NAMIJENJENA?
Istraživanja pokazuju da je 70% komunikacije neverbalno. Isto tako, istraživanja o uspješnosti psihoterapije pokazuju da je za uspješnu terapiju najbitniji odnos između terapeuta i klijenta, a ne toliko tehnike koje terapeut primjenjuje. Upravo zbog toga, psihoterapija pokretom i plesom primjenjiljiva je osobito kod one grupe klijenata kod koje verbalna terapija nije moguća ili nije dovoljna (npr. djeca s autizmom, rane trauma,djeca s ADHD-om, vrlo mala djeca i njihove obitelji ili skrbnici).
PPP je efikasna terapija i kod odraslih i najčešće se koristi kod ankisozno-depresivnih poremećaja, PTSP-a, emocionalno ponašajnih poteškoća, poremećaja ovisnosti i somatskih poremećaji (poremećaji prehrane), poremećaja ličnosti, neuroloških poremećaja (demencija, Parkinson, trauma mozga), onkoloških bolesti te za osobni rast i razvoj.
„ PLESATI ZNAČI BITI TO ŠTO JESI.“ ( Agnes DeMille )