Popis literature za 1. godinu edukacije iz psihoterapije pokretom i plesom, 2016. ( odabir prema: Penelope Ann Best, Lorna Hauff, Vedrana Kurjan Manestar)
Osnovna knjiga za 1. i 2. godinu: Chaiklin, S. & Wengrower, H. ( 2009). The Art and Science of Dance/Movement Therapy: Life is dance. New York: Rutledge and Bender, S. (Ed.) Movement Analysis of Interaction. Berlin gmbH: Logos Verlag ( po vikend modulima izdvojena su poglavlja iz knjige)
Dodatna knjiga za 1. i 2. godinu: Bonnie Meekums: Dance Movement Therapy, Sage Publication, London, New Delhi, 2001. (nije obavezna)
- modul :
Uvod u program; povijesni kontekst PPP ; PPP temeljni elementi; individualni i grupni iskustveni procesi
Literatura: Chaiklin, S.:We dance from the moment our feet touch the earth, str. 3 – 12
2. modul:
Individualni i grupni iskustveni procesi/teorija : Dječja psihopatologija; Klinička psihologija I. (naglasak na radu s djecom )
Literatura iz kliničke psihologije i dječje psihopatologije koda pokriva bitne dijagnostičke kriterije djece i adolescenata
3. modul:Individualni i grupni iskustveni procesi/teorija: Kreativnost i ekspresija u sigurnom i empatičnom odnosu kao temeljni elementi u PPP; rad s djecom s posebnim potrebama
Literatura: Wengrower, H. The creative-artistic process in dance/movement therapy
p.13 -32
4. modul: Privrženost: osnovni uvod u teoriju privrženosti te utjecaj zrcalnih neurona u PPP; individualni i grupni iskustveni procesi
Literatura:
- Fischman, D. Therapeutic relationships and kinesthetic empathy p.33- 54
- Loughlin,E. Separate person
5.modul:
Individualni i grupni iskustveni procesi/teorija:Vještine opažanja pokreta I: uvod u glavna obilježja tijela, prostora, aktivnosti, odnosa i dinamike
Literatura:
- Moore, C-L, & Yamamoto, K (1980) Beyond Words: Movement ,Observation & Analysis,
- London: Routledge. pp 181 -205 (Chapter 9) Basic Parameters of Movement
6. modul:
Emocionalno ponašajne poteškoće, hiperaktivna, agresivna ,povučena djeca; djeca žrtve, djeca zlostavljači; PTSP/seksualno nasilje kod mladih ljudi; povjerenje, sigurnost, granice u PPP; individualni i grupni iskustveni procesi
Literatura:
- White, E.Q. Laban’s movement theories: a dance/movement therapist’s perspective p. 17 -236
- Tortora, S. Dance/movement psychotherapy in early childhood treatment p.159-180
- Cattanach, A. ( 1992) Play Therapy with Abused Children. London: Jessica Kingsley Chapter 2. Play therapy as a healing process for abused children., pp. 29 – 46
- modul: Tijelesni sustavi – iskustvena anatomija u PPP; individualni i grupni iskustveni proces
Literatura:
- Atlas za srednje medicinske škole iz anatomije.
- Udžbenik iz srednje škole – anatomija
8.modul:
Razvojne teme: Uvod u razvojne faze zdravog pokreta, stadiji razvoja u PPP (povezano ili u odnosu s barem jednim psihološkim modelom); individualni i grupni iskustveni procesi
Literatura:
- Loughlin , E. ( 1999). The shared dance: dance therapy with mothers and infants in the hospital outpatient clinic, Dance Therapy Collections 2, pp. 37-43. Dance Therapy Association Australia DTAA
- Samaritter, R. ( 2010). A non-verbal approach to intersubjectivity. In Bender, S. (Ed.) Movement Analysis of Interaction. Berlin gmbH: Logos Verlag. pp 241-256
9.modul:
Teorije o procesima u grupi 1. -relevantne za PPP/DMP Yalom (egzistencijala) Bion (Psihodinamska), Psihosocijalna
Literatura:
Obavezno za travanj 2016.:
1.Schmais, C. (1998) Understanding the dance/movement therapy group. In American Journal of Dance Therapy.20.1, Spring/Summer, str. 23 do kraja poglavlja
Obavezno (tijekom 1. i 2. godine)
Teorije o grupnim procesima preporučena (literatura za modul Grupni procesi I. na 1. godini i II. na 2. godini i/ili literatura o grupnim procesima hrvatskih autora.
- Yalom, I. ( 1985) The Theory and Practice of Group Psychotherapy. (3rd Ed). New York: Basic Books ( chapter 11, pp 299-332)
- Yalom, I. ( 1985) The Theory and Practice of Group Psychotherapy. (3rd Ed). New York: Basic Books ( chapter 1, pp 23-19)
- Suggested reading during JApril – June Yalom, I. ( 1985) The Theory and Practice of Group Psychotherapy. (3rd Ed). New York: Basic Books ( chapter 2. Pp 19-47)
10.modul:
Adolescencija: Temeljni uvod u zdravi razvoj ove faze i glavne razvojne zadaće; individualni i grupni iskustveni procesi
Literatura:
- Payne, H. (1992): Shut in, shut out: dance movement therapy with children and adolescents (chapter 3) In Dance Movement Therapy : Theory and Practice. Routledge: London pp 39-80
- Royal , M. (2009) How does the therapist effectively reach, engage and affirm Gen Y? in Dunphy, K. ,Guthrie, J. , & Loughlin, E. ( Eds)., pp. 172-183
Ljetni intenziv / Godišnja refleksija
Kritički osvrt na osobni profil kretanja; Refleksija malih radnih grupa i učitelja ; individualni i grupni iskustveni proces
Dodatna literatura :
- Penfield (1992) individual movement psychotherapy
- Dance movement therapy in private practice in Payne (1992) dance movement therapy theory and practice.
- Arts Therapies by Karkou and Sanderson (2006) chapter 8